W tys. USD | I kw. 2010 | I kw. 2009 | Zmiana |
Przychody | 330.995 | 237.914 | +39,12% |
Zysk brutto | 15.443 | 7.179 | +115,12% |
Marża zysku brutto | 4,67% | 3,0% | +55,66% |
Koszty ogólnego zarządu | (5.630) | (5.569) | +1,09% |
Koszty sprzedaży | (7.978) | (6.118) | +30,40% |
Zysk operacyjny | 1.835 | (4.509) | n/a |
EBITDA | 2.556 | (3.785) | n/a |
Zysk netto | 202 | (6.208) | n/a |
“Mimo, iż efekty światowego kryzysu finansowego wciąż są widoczne na większości naszych rynków, byliśmy w stanie istotnie zwiększyć naszą sprzedaż o ponad 39% r-d-r. Było to możliwe głównie dzięki ulepszonemu portfolio produktowemu i lepszemu popytowi na naszych największych rynkach, takich jak Rosja i Ukraina, które wzrosły o odpowiednio 98% i 71%. Inne region, jak zawsze mocno rosnąca Europa Środkowo-Wschodnia z 22% wzrostem oraz dobrze radzący sobie Bliski Wschód ze wzrostem na poziomie 8,51% - również miały swój udział w naszym wzroście. Niezależnie od strat walutowych, byliśmy w stanie wypracować zysk netto w trzecim kwartale z rzędu – pomimo ryzyka walutowego pozostającego naszym największym ryzykiem w okresie zawirowań w Europie. Jesteśmy przekonani do kontynuacji ulepszania strategii hedgingowych i jestem pewien, że przyszłość Grupy rysuje się w jasnych barwach. W czasie kryzysu zbudowaliśmy solidne fundamenty, i teraz na tym korzystamy.” - skomentował Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorow ASBISc Enterprises Plc.
Wyniki pierwszego kwartału potwierdzają notowany przez spółkę trend wzrostowy w sprzedaży. Jeśli sygnały poprawy będa bardziej widoczne na rynku w 2010 roku, przychody spółki powinny osiągnąć poziom znacznie wyższy niż w 2009 roku. Powinno być to mozliwe dzięki zwiększonemu udziałowi w poszczególnych rynkach, ulepszonemu portfolio produktowemu oraz zwiększonej efektywności operacyjnej.
Tradycyjnie i w ostatnich latach działalności Spółki, regionem mającym największy udział w przychodac były kraje byłego ZSRR. Zmieniło się to w czasie kryzysu w latach 2008 i 2009. Jednak wraz z jego ustępowaniem oraz ze wzrostem popytu, ruże rynki takie jak Rosja i Ukraina, które najbardziej ucierpiały w czasie kryzysu, zaczęły pokazywać oznaki poprawy. Było to widoczne w I kw. 2010 gdy region krajów b. ZSRR ze wzrostem sprzedaży na poziomie +89,81% odzyskał pozycję numer 1 w strukturze przychodów spółki. Ponadto w I kw. 2010 spółka była w stanie zwiększyć przychody we wszystkich pozostałych głównych regionach. Sprzedaż w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła o 21,89%, w krajac Europy Zachodniej o 22,24% a na Bliskim Wschodzie i w Afryce o 8,51% - potwierdzając dobrą dyspozycję notowaną nawet w czasach kryzysu.
| I kw. 2010 | I kw. 2009 | Zmiana | ||
Tys. USD | % przychodów ogółem | Tys. USD | % przychodów ogółem | % | |
Kraje b. ZSRR | 121.825 | 36,81% | 64.183 | 26,98% | +89,81% |
Europa Środkowa i Wschodnia | 114.589 | 34,62% | 94.012 | 39,52% | +21,89% |
Bliski Wschód i Afryka | 51.656 | 15,61% | 47.604 | 20,01% | +8,51% |
Europa Zachodnia | 30.255 | 9,14% | 24.751 | 10,40% | +22,24% |
Pozostałe | 12.671 | 3,83% | 7.364 | 3,10% | +72,06% |
Ogółem | 330.995 | 100% | 237.914 | 100% | +39,12% |
| I kw. 2010 | I kw. 2009 | ||
| Tys. USD | % przychodów ogółem | Tys. USD | % przychodów ogółem |
Procesory (CPU) | 72.763 | 21,98% | 67.689 | 28,45% |
Dyski twarde (HDD) | 47.912 | 14,48% | 35.118 | 14,76% |
Oprogramowanie | 18.408 | 5,56% | 12.472 | 5,24% |
Laptopy | 68.231 | 20,61% | 40.860 | 17,17% |
Pozostałe | 123.681 | 37,37% | 81.775 | 34,37% |
Przychody ogółem | 330.995 | 100% | 237.914 | 100% |
Pan Daniel Kordel, ASBISc Enterprises PLC, Investor Relations
Tel. +00 357 99 633 793
Tel. +48 509 020 021
E-mail: d.kordel@asbis.com
Pan Costas Tziamalis, ASBISc Enterprises PLC, Investor Relations
Tel. +00 357 25 857 000
E-mail: costas@asbis.com
ASBIS Enterprises Plc ma siedzibę na Cyprze i specjalizuje się w dystrybucji sprzętu i oprogramowania komputerowego, rozwiązań mobilnych, komponentów i peryferiów, a także szerokiej gamy produktów informatycznych i urządzeń cyfrowych. Spółka założona w roku 1995, jest obecna w Europie Środkowo-Wschodniej, krajach nadbałtyckich, krajach byłego Związku Radzieckiego, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, prowadząc sprzedaż w 75 krajach świata. Grupa dystrybuuje produkty wielu producentów, a także produkuje i sprzedaje produkty pod markami własnymi: Prestigio (pamięci zewnętrzne, oprawione w skóre akcesoria USB, urządzenia GPS itp.) i Canyon (odtwarzacze MP3, produkty sieciowe i inne urządzenia peryferyjne).ASBIS posiada podmioty zależne w 26 krajach, zatrudnia ponad 1 000 osób i zaopatruje 30 tysięcy klientów. Od października 2007 roku Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie pod symbolem ASB (ASBIS).
Więcej informacji na stronie internetowej Spółki, pod adresem: www.asbis.com
Disclaimer: The information contained in each press release posted on this site was factually accurate on the date it was issued. While these press releases and other materials remain on the Company's website, the Company assumes no duty to update the information to reflect subsequent developments. Consequently, readers of the press releases and other materials should not rely upon the information as current or accurate after their issuance dates.