W okresie I-III kw. 2025 r. przychody ze sprzedaży Grupy wzrosły o 26% i przekroczyły 2,6 mld USD (9,9 mld zł), natomiast zysk netto był wyższy o 5% i wyniósł 31,1 mln USD (117,6 mln zł).
ASBIS już od blisko dekady nieprzerwanie dzieli się zyskiem z akcjonariuszami, wypłacając w tym czasie ponad 130 milionów USD w postaci dywidendy. Rada Dyrektorów spółki podjęła 5 listopada 2025 r. decyzję o wypłacie dywidendy zaliczkowej na poczet zysku z 2025 r. w wysokości 0,20 USD na akcję. Dzień ustalenia prawa akcjonariuszy do zaliczki dywidendy został ustalony na 17 listopada 2025 r., natomiast dzień wypłaty zaliczki na 27 listopada 2025 r.
„Trzeci kwartał 2025 roku uważamy go za bardzo udany, zarówno pod względem przychodów, jak i rentowności. W każdym miesiącu trzeciego kwartału 2025 roku, ASBIS kontynuował mocny, dwucyfrowy wzrost sprzedaży, bijąc kolejne rekordy. Warto podkreślić, że znaczący wzrost, rok do roku, wynikał nie tylko z utrzymującego się boomu na komponenty serwerowe AI i moduły do budowy centrów danych, ale także ze sprzedaży smartfonów, która w trzecim kwartale była najlepsza w naszej historii. Odnotowaliśmy też bardzo dobrą sprzedaż zarówno najnowszych, jak i starszych modeli iPhone'a na wszystkich rynkach naszej działalności, gdzie jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem produktów Apple. Pod koniec września 2025 roku odbyła się premiera nowych produktów Apple, na którą nasi klienci zareagowali pozytywnie i złożyli znaczące zamówienia. Z tego powodu spodziewamy się pozytywnego, silnego wpływu na nasze przychody w nadchodzących miesiącach” – powiedział Serhei Kostevitch, Prezes Grupy ASBIS.
„Patrząc w przyszłość, jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do IV kwartału 2025 roku. Wierzymy, że wzrostowy trend sprzedaży utrzyma się, podążając za boomem na infrastrukturę AI i centra danych, co pozwoli nam osiągnąć dobre wyniki. Planujemy dalszą ekspansję w Afryce, w szczególności w Ghanie i Wybrzeżu Kości Słoniowej, jednocześnie wzmacniając naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. Bardzo liczymy również na Breezy, która już teraz rozwija się bardzo dobrze. Breezy działa obecnie w 9 krajach, korzystając ze wsparcia zrobotyzowanej linii opartej na sztucznej inteligencji (AI) do klasyfikacji i modernizacji używanych smartfonów w Polsce, która ma zdolność do klasyfikacji około 1 miliona urządzeń rocznie i odnawiania około 320 000 smartfonów” – dodał Serhei Kostevitch.
Podsumowanie wyników finansowych Grupy ASBIS w III kw. 2025 r. i I-III kw. 2025 r. do analogicznych okresów ubiegłego roku przedstawiają poniższe tabele (prezentacja wyników w USD oraz w tabeli poniżej poglądowo w PLN). Oficjalną walutą sprawozdawczą Grupy pozostaje USD.
Wyniki finansowe Grupy ASBIS w okresie III kwartału i I-III kw. lat 2025 i 2024
mln USD
| mln USD | III kw. 2025 r. | III kw. 2024 r. | Zmiana | I-III kw. 2025 r. | I-III kw. 2024 r. | Zmiana |
| Przychody | 929,5 | 722,5 | +29% | 2 615,2 | 2 081,6 | +26% |
| Zysk brutto | 65,3 | 55,2 | +18% | 180,4 | 165,8 | +9% |
| Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) | 23,3 | 19,0 | +23% | 63,2 | 58,8 | +8% |
| Zysk netto | 11,6 | 9,5 | +23% | 31,1 | 29,6 | +5% |
mln PLN
| mln PLN | III kw. 2025 r. | III kw. 2024 r. | I-III kw. 2025 r. | I-III kw. 2024 r. | |
| Przychody | 3 412,2 | 2 806,3 | 9 898,9 | 8 243,2 | |
| Zysk brutto | 239,8 | 214,5 | 603,0 | 656,5 | |
| Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) | 85,6 | 73,8 | 239,2 | 232,7 | |
| Zysk netto | 42,8 | 36,8 | 117,6 | 117,3 |
Regiony krajów Wspólnoty Niepodległych Państw („WNP”) oraz Europy Środkowo-Wschodniej tradycyjnie miały największy udział w przychodach Grupy. Nie zmieniło się to w III kwartale 2025 r. i w okresie I-III kw. 2025 r.
W trzecim kwartale 2025 r. sprzedaż w regionie WNP i Europie Środkowo-Wschodniej wzrosła odpowiednio o 18,4% i 24,7%. Sprzedaż w okresie dziewięciu miesięcy 2025 r. w regionie WNP i Europie Środkowo-Wschodniej również wzrosła odpowiednio o 2,9% i 27,5%. W związku z powyższymi zmianami i faktem, że inne regiony naszej działalności odnotowały jeszcze większy wzrost, udział regionu WNP w naszych całkowitych przychodach spadł do 34,03% w okresie 9 miesięcy 2025 r. z 41,54%, w porównaniu do 9 miesięcy 2024 r.
Geograficzna struktura sprzedaży ASBIS w okresie III kw. 2025 r. i III kw. 2024 r.
| III kw. 2025 | III kw. 2024 | |||
| Wspólnota Niepodległych Państw (“WNP”) | 345 261 | 37,14% | 291 684 | 40,37% |
| Europa Środkowo-Wschodnia | 270 024 | 29,05% | 216 578 | 29,98% |
| Bliski Wschód i Afryka | 144 469 | 15,54% | 127 511 | 17,65% |
| Europa Zachodnia | 103 015 | 11,08% | 71 413 | 9,88% |
| Pozostałe | 66 739 | 7,19% | 15 296 | 2,12% |
| Ogółem | 929 508 | 100% | 722 482 | 100% |
Analiza poszczególnych krajów potwierdza doskonałe wskaźniki wzrostu, jakie Grupa osiągnęła we wszystkich głównych krajach działalności w III kwartale 2025 r.
Znaczny wzrost w regionie WNP wynikał głównie ze znacznej poprawy w Kazachstanie (+23,5% w III kwartale 2025 r.), na Ukrainie (+9,3% w III kwartale 2025 r.) i w Azerbejdżanie (+18,4% w III kwartale 2025 r.). Wzrost sprzedaży w regionie WNP, ze strony produktowej, był napędzany głównie:
Kazachstan ponownie stał się największym rynkiem działalności Grupy, generując przychody w wysokości 342,0 mln USD w okresie 9 miesięcy 2025 r. Zjednoczone Emiraty Arabskie, drugi co do wielkości rynek, odnotowały wzrost o 32% w okresie 9 miesięcy 2025 r., osiągając przychody w wysokości prawie 340 mln USD. Pomimo dalszego zaostrzenia działań wojennych na Ukrainie, w trzecim kwartale 2025 r., Grupa wypracowała wzrost o 9,3% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Polska kontynuuje dynamiczny wzrost. Zarówno w trzecim kwartale 2025 r., jak i w okresie dziewięciu miesięcy 2025 r. Polska osiągnęła wysokie przychody (+13,7%) i (+26,8%) w porównaniu z analogicznymi okresami 2024 r. Najlepiej sprzedającymi się kategoriami produktów w Polsce były procesory, dyski twarde, dyski SSD i produkty sieciowe.
Wśród krajów TOP10, czyli o najwyższej sprzedaży, po raz pierwszy znalazł się Tajwan co jest efektem realizacji projektów dużych centrów danych.
Struktura przychodów – Top 10 krajów w III kw. 2025 r. i III kw. 2024 r. (w tys. USD)
| III kw. 2025 | III kw. 2024 | |||||
| Kraj | Sprzedaż | Kraj | Sprzedaż | |||
| 1. | Kazachstan | 121 399 | Kazachstan | 98 304 | ||
| 2. | Ukraina | 104 444 | Ukraina | 95 554 | ||
| 3. | Słowacja | 96 647 | Zjednoczone Emiraty Arabskie | 88 759 | ||
| 4. | Zjednoczone Emiraty Arabskie | 92 501 | Słowacja | 59 899 | ||
| 5. | Polska | 49 354 | Polska | 43 419 | ||
| 6. | Azerbejdżan | 48 848 | Azerbejdżan | 41 257 | ||
| 7. | Niemcy | 36 820 | Czechy | 26 991 | ||
| 8. | Czechy | 34 448 | Niemcy | 26 585 | ||
| 9. | Tajwan | 32 212 | Gruzja | 21 235 | ||
| 10. | Holandia | 31 178 | Mołdawia | 20 698 | ||
| OGÓŁEM | 929 508 | OGÓŁEM | 722 483 | |||
Disclaimer: The information contained in each press release posted on this site was factually accurate on the date it was issued. While these press releases and other materials remain on the Company's website, the Company assumes no duty to update the information to reflect subsequent developments. Consequently, readers of the press releases and other materials should not rely upon the information as current or accurate after their issuance dates.