ASBIS w III kw. 2025 r: spółka kontynuuje swój dynamiczny wzrost dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji i silnemu portfolio produktów

Listopad 06, 2025

ASBIS w III kw. 2025 r: spółka kontynuuje swój dynamiczny wzrost dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji i silnemu portfolio produktów

Grupa ASBIS, wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług ICT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), zamknęła bardzo dobry III kwartał 2025 r. wypracowując dynamiczne wzrosty wyników finansowych. Przychody ze sprzedaży w III kw. 2025 r. wzrosły o 29% i wyniosły 929,5 mln USD (3,4 mld zł). W tym samym okresie zysk netto Grupy wyniósł 11,6 mln USD (42,8 mln zł) i był wyższy o 23% od wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W okresie I-III kw. 2025 r. przychody ze sprzedaży Grupy wzrosły o 26% i przekroczyły 2,6 mld USD (9,9 mld zł), natomiast zysk netto był wyższy o 5% i wyniósł 31,1 mln USD (117,6 mln zł).
 

ASBIS już od blisko dekady nieprzerwanie dzieli się zyskiem z akcjonariuszami, wypłacając w tym czasie ponad 130 milionów USD w postaci dywidendy. Rada Dyrektorów spółki podjęła 5 listopada 2025 r. decyzję o wypłacie dywidendy zaliczkowej na poczet zysku z 2025 r. w wysokości 0,20 USD na akcję. Dzień ustalenia prawa akcjonariuszy do zaliczki dywidendy został ustalony na 17 listopada 2025 r., natomiast dzień wypłaty zaliczki na 27 listopada 2025 r.

INNE WAŻNE WYDARZENIA W III KWARTALE 2025:

  • Największym pod względem sprzedaży krajem ASBIS był Kazachstan, natomiast region WNP utrzymał największy udział w przychodach Grupy (ponad 34%).
  • Polska zajęła 5. miejsce wśród krajów o najwyższej sprzedaży w Grupie ASBIS (TOP10) z przychodami na poziomie blisko 49,4 mln USD (wzrost o 14% względem analogicznego okresu ubiegłego roku).
  • ASBIS zakończył proces due diligence, przed podpisaniem umowy przejęcia sieci sklepów Samsung Brand Store w Polsce.
  • ASBIS zakończył budowę nowego magazynu logistycznego w Kazachstanie, o powierzchni 20 tys. m2, zwiększając swoją powierzchnię magazynową o 20%.
  • Grupa przejęła 100% akcji czeskiej spółki CPT Praha, znaczącego dystrybutora produktów audio klasy premium w Republice Czeskiej.
  • ASBIS podpisał umowę inwestycyjną z dynamicznie rozwijającym się amerykańsko-szwajcarskim start-up’em technologicznym RobotiFAI. Jest to jedno z pierwszych na świecie rozwiązań wykorzystujących najnowocześniejsze technologie, w tym sztuczną inteligencję (AI), do pełnej automatyzacji procesów finansowych w przedsiębiorstwach.

„Trzeci kwartał 2025 roku uważamy go za bardzo udany, zarówno pod względem przychodów, jak i rentowności. W każdym miesiącu trzeciego kwartału 2025 roku, ASBIS kontynuował mocny, dwucyfrowy wzrost sprzedaży, bijąc kolejne rekordy. Warto podkreślić, że znaczący wzrost, rok do roku, wynikał nie tylko z utrzymującego się boomu na komponenty serwerowe AI i moduły do budowy centrów danych, ale także ze sprzedaży smartfonów, która w trzecim kwartale była najlepsza w naszej historii. Odnotowaliśmy też bardzo dobrą sprzedaż zarówno najnowszych, jak i starszych modeli iPhone'a na wszystkich rynkach naszej działalności, gdzie jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem produktów Apple. Pod koniec września 2025 roku odbyła się premiera nowych produktów Apple, na którą nasi klienci zareagowali pozytywnie i złożyli znaczące zamówienia. Z tego powodu spodziewamy się pozytywnego, silnego wpływu na nasze przychody w nadchodzących miesiącach” – powiedział Serhei Kostevitch, Prezes Grupy ASBIS.

„Patrząc w przyszłość, jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do IV kwartału 2025 roku. Wierzymy, że wzrostowy trend sprzedaży utrzyma się, podążając za boomem na infrastrukturę AI i centra danych, co pozwoli nam osiągnąć dobre wyniki. Planujemy dalszą ekspansję w Afryce, w szczególności w Ghanie i Wybrzeżu Kości Słoniowej, jednocześnie wzmacniając naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. Bardzo liczymy również na Breezy, która już teraz rozwija się bardzo dobrze. Breezy działa obecnie w 9 krajach, korzystając ze wsparcia zrobotyzowanej linii opartej na sztucznej inteligencji (AI) do klasyfikacji i modernizacji używanych smartfonów w Polsce, która ma zdolność do klasyfikacji około 1 miliona urządzeń rocznie i odnawiania około 320 000 smartfonów” – dodał Serhei Kostevitch.

WYNIKI FINANSOWE  

Podsumowanie wyników finansowych Grupy ASBIS w III kw. 2025 r. i I-III kw. 2025 r. do analogicznych okresów ubiegłego roku przedstawiają poniższe tabele (prezentacja wyników w USD oraz w tabeli poniżej poglądowo w PLN). Oficjalną walutą sprawozdawczą Grupy pozostaje USD.

Wyniki finansowe Grupy ASBIS w okresie III kwartału i I-III kw. lat 2025 i 2024

mln USD

mln USD III kw. 2025 r. III kw. 2024 r. Zmiana I-III kw. 2025 r. I-III kw. 2024 r. Zmiana
Przychody 929,5 722,5 +29% 2 615,2 2 081,6 +26%
Zysk brutto 65,3 55,2 +18% 180,4 165,8 +9%
Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) 23,3 19,0 +23% 63,2 58,8 +8%
Zysk netto 11,6 9,5 +23% 31,1 29,6 +5%

mln PLN

mln PLN III kw. 2025 r. III kw. 2024 r.   I-III kw. 2025 r. I-III kw. 2024 r.
Przychody 3 412,2 2 806,3   9 898,9 8 243,2
Zysk brutto 239,8 214,5   603,0 656,5
Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) 85,6 73,8   239,2 232,7
Zysk netto 42,8 36,8   117,6 117,3

SZCZEGÓŁOWE DANE DOTYCZĄCE SPRZEDAŻY  

SPRZEDAŻ WEDŁUG REGIONÓW  

Regiony krajów Wspólnoty Niepodległych Państw („WNP”) oraz Europy Środkowo-Wschodniej tradycyjnie miały największy udział w przychodach Grupy. Nie zmieniło się to w III kwartale 2025 r. i w okresie I-III kw. 2025 r.

W trzecim kwartale 2025 r. sprzedaż w regionie WNP i Europie Środkowo-Wschodniej wzrosła odpowiednio o 18,4% i 24,7%. Sprzedaż w okresie dziewięciu miesięcy 2025 r. w regionie WNP i Europie Środkowo-Wschodniej również wzrosła odpowiednio o 2,9% i 27,5%. W związku z powyższymi zmianami i faktem, że inne regiony naszej działalności odnotowały jeszcze większy wzrost, udział regionu WNP w naszych całkowitych przychodach spadł do 34,03% w okresie 9 miesięcy 2025 r. z 41,54%, w porównaniu do 9 miesięcy 2024 r.

Geograficzna struktura sprzedaży ASBIS w okresie III kw. 2025 r. i III kw. 2024 r.  

  III kw. 2025 III kw. 2024
Wspólnota Niepodległych Państw (“WNP”) 345 261 37,14% 291 684 40,37%
Europa Środkowo-Wschodnia 270 024 29,05% 216 578 29,98%
Bliski Wschód i Afryka 144 469 15,54% 127 511 17,65%
Europa Zachodnia 103 015 11,08% 71 413 9,88%
Pozostałe 66 739 7,19% 15 296 2,12%
Ogółem 929 508 100% 722 482 100%

SPRZEDAŻ WEDŁUG KRAJÓW  

Analiza poszczególnych krajów potwierdza doskonałe wskaźniki wzrostu, jakie Grupa osiągnęła we wszystkich głównych krajach działalności w III kwartale 2025 r.

Znaczny wzrost w regionie WNP wynikał głównie ze znacznej poprawy w Kazachstanie (+23,5% w III kwartale 2025 r.), na Ukrainie (+9,3% w III kwartale 2025 r.) i w Azerbejdżanie (+18,4% w III kwartale 2025 r.). Wzrost sprzedaży w regionie WNP, ze strony produktowej, był napędzany głównie:

  • realizacją dużych kontraktów serwerowych w obszarze sztucznej inteligencji
  • odbiciem sprzedaży smartfonów w wyniku poprawy koniunktury.

Kazachstan ponownie stał się największym rynkiem działalności Grupy, generując przychody w wysokości 342,0 mln USD w okresie 9 miesięcy 2025 r. Zjednoczone Emiraty Arabskie, drugi co do wielkości rynek, odnotowały wzrost o 32% w okresie 9 miesięcy 2025 r., osiągając przychody w wysokości prawie 340 mln USD. Pomimo dalszego zaostrzenia działań wojennych na Ukrainie, w trzecim kwartale 2025 r., Grupa wypracowała wzrost o 9,3% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Polska kontynuuje dynamiczny wzrost. Zarówno w trzecim kwartale 2025 r., jak i w okresie dziewięciu miesięcy 2025 r. Polska osiągnęła wysokie przychody (+13,7%) i (+26,8%) w porównaniu z analogicznymi okresami 2024 r. Najlepiej sprzedającymi się kategoriami produktów w Polsce były procesory, dyski twarde, dyski SSD i produkty sieciowe.

Wśród krajów TOP10, czyli o najwyższej sprzedaży, po raz pierwszy znalazł się Tajwan co jest efektem realizacji projektów dużych centrów danych.

Struktura przychodów – Top 10 krajów w III kw. 2025 r. i III kw. 2024 r. (w tys. USD)

  III kw. 2025 III kw. 2024
  Kraj Sprzedaż Kraj Sprzedaż
1. Kazachstan 121 399 Kazachstan 98 304
2. Ukraina 104 444 Ukraina 95 554
3. Słowacja 96 647 Zjednoczone Emiraty Arabskie 88 759
4. Zjednoczone Emiraty Arabskie 92 501 Słowacja 59 899
5. Polska 49 354 Polska 43 419
6. Azerbejdżan 48 848 Azerbejdżan 41 257
7. Niemcy 36 820 Czechy 26 991
8. Czechy 34 448 Niemcy 26 585
9. Tajwan 32 212 Gruzja 21 235
10. Holandia 31 178 Mołdawia 20 698
  OGÓŁEM 929 508 OGÓŁEM 722 483

 

Disclaimer: The information contained in each press release posted on this site was factually accurate on the date it was issued. While these press releases and other materials remain on the Company's website, the Company assumes no duty to update the information to reflect subsequent developments. Consequently, readers of the press releases and other materials should not rely upon the information as current or accurate after their issuance dates.