Marka Prestigio należąca do ASBIS brandem nr 1 w segmencie urządzeń GPS w krajach b. ZSRR

Styczeń 20, 2012

Marka Prestigio należąca do ASBIS brandem nr 1 w segmencie urządzeń GPS w krajach b. ZSRR

Prawie pół miliona urządzeń GPS oraz ponad 150 000 tabletów i czytników e-book sprzedanych w 2011 roku. Oczekiwany dalszy wzrost w 2012 roku.

Limassol, 19 stycznia 2012

Prawie pół miliona urządzeń GPS oraz ponad 150 000 tabletów i czytników e-book sprzedanych w 2011 roku. Oczekiwany dalszy wzrost w 2012 roku.

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki, w 2011 roku istotnie wzmocnił swoją pozycję w krajach byłego ZSRR oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, sprzedając większą liczbę urządzeń pod markami własnymi. GfK – wiodący instytut badania rynku – potwierdził zdobycie przez markę Prestigio pozycji nr 1 z udziałem rynkowym na poziomie 14% w Europie Środkowo-Wschodniej oraz WNP. Zgodnie z badaniem GfK Retail and Technology research za 2011 rok, większość sprzedaży i najwyższy udział rynkowy przypadł na Rosję i Ukrainę.

W 2011 roku ASBIS sprzedał ponad 450,000 nawigacji GPS Prestigio oraz ponad 150,000 tabletów Prestigio Multi-pad i czytników E-book. Rosnące liczby potwierdzają skuteczność strategii Spółki polegającej na wzmacnianiu marek własnych. Oczekuje się, że przyniesie to dalsze sukcesy w przyszłości.

- Uważamy wzrost naszych marek własnych – szczególnie na tak dużym i wymagającym rynku jak kraje b. ZSRR oraz Europa Środkowo-Wschodnia – za duży sukces naszej organizacji. W 2011 roku byliśmy między innymi wiodącym dostawcą urządzeń GPS, tabletów oraz czytników E-book na rynku, gdzie penetracja PC jest wciąż niższa niż w krajach Europy Zachodniej. Potwierdza to zarówno jakość naszych produktów jak i efektywność strategii marketingowej. Jest to szczególnie istotne jako, że nasze marki własne - Prestigio and Canyon – tradycyjnie pozwalają osiągać marże zysku brutto wyższe niż w przypadku innych produktów, czasem przekraczające 20%. Ma to oczywiście kapitalne znaczenie dla naszych zysków. Naszą intencją na 2012 rok jest dalszy rozwój sprzedaży marek własnych, we wszystkich regionach gdzie jesteśmy obecno, – skomentował Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

Aktualnie ASBISc podaje, że sprzedaż marek własnych odpowiada ok. 6% całkowitych przychodów Spółki.

- Naszą intencją jest wzrost tego udziału do ok. 10% w ciągu kilku lat. Jednak tempo tej zmiany zależeć będzie również od tempa wzrostu w innych segmentach. Najważniejsze są rosnące zyski
z tego segmentu. Przy istotnie wyższych marżach zysku brutto, marki własne już zdobyły znaczącą pozycję w naszych skonsolidowanych zyskach.
– skomentował Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

W 2012 roku ASBISc planuje dalszy rozwój dywizji marek własnych.

- Skupimy się głównie na dalszym ulepszaniu portfolio produktowego i dodaniu pewnych mocno pożądanych na rynku produktów. Planujemy wzrost sprzedaży marek własnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, począwszy od Polski, Słowacji i Czech, jako że te kraje mogą chętnie przyjąć nasze dobrej jakości urządzenia oferowane w atrakcyjnych cenach. - skomentował Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z:

Pan Daniel Kordel, ASBISc Enterprises PLC, Investor Relations
Tel. +00 357 99 633 793
Tel. +48 509 020 021
E-mail: d.kordel@asbis.com

Pan Costas Tziamalis, ASBISc Enterprises PLC, Investor Relations
Tel. +00 357 25 857 000
E-mail: costas@asbis.com

Pani Iwona Mojsiuszko, M+G
Tel. +48 22 625 71 40,
Tel. +48 501 183 386
E-mail: iwona.mojsiuszko@mplusg.com.pl

ASBIS Enterprises Plc ma siedzibę na Cyprze i specjalizuje się w dystrybucji sprzętu
i oprogramowania komputerowego, rozwiązań mobilnych, komponentów IT i peryferiów, a także szerokiej gamy produktów informatycznych i urządzeń cyfrowych. Spółka założona w roku 1990, jest obecna
w Europie Środkowo-Wschodniej, krajach nadbałtyckich, krajach byłego Związku Radzieckiego, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, prowadząc sprzedaż w 75 krajach świata.

Grupa dystrybuuje produkty wielu producentów, a także produkuje i sprzedaje produkty pod markami własnymi: Prestigio (pamięci zewnętrzne, oprawione w skórę akcesoria USB, urządzenia GPS itp.) i Canyon (odtwarzacze MP3, produkty sieciowe i inne urządzenia peryferyjne).

ASBIS posiada podmioty zależne w 26 krajach, zatrudnia ponad 1 000 osób i zaopatruje 32 tysiące klientów.


Od października 2007 roku Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie pod symbolem ASB (ASBIS).

Więcej informacji na stronie internetowej Spółki, pod adresem: www.asbis.com oraz investor.asbis.com  

Disclaimer: The information contained in each press release posted on this site was factually accurate on the date it was issued. While these press releases and other materials remain on the Company's website, the Company assumes no duty to update the information to reflect subsequent developments. Consequently, readers of the press releases and other materials should not rely upon the information as current or accurate after their issuance dates.