ASBIS Shows Dynamic Growth of Sales and Financial Performance in Q1 2008

Maj 07, 2008

ASBIS Shows Dynamic Growth of Sales and Financial Performance in Q1 2008

Press-release: In Q1 2008 ASBIS Group generated sales revenue of over USD 360m (up by 38.9%) and the profit of USD 5.5m which translates into an over three times increase over the similar period in 2007.

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor IT na rosnących rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, w krajach byłego Związku Radzieckiego, na Środkowym Wschodzie i w Północnej Afryce osiągnął w I kw. 2008 roku ponad 360 milionów USD przychodów ze sprzedaży (wzrost o 38.9%) i 5.5 miliona USD zysku netto, co oznacza ponad 3-krotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku. EBITDA wyniosła 9.4 miliona USD, notując wzrost o 155.6% w porównaniu do I kw. 2007 roku.

Główne wydarzenia w I kw. 2008:

  • Przychody wzrosły o 38.9% do 360.08 mln USD z 259.23 mln USD w analogicznym okresie 2007 roku.
  • Zysk brutto wzrósł o 84.4% do 21.67 mln USD z 11.75 mln USD w analogicznym okresie 2007 roku. Marża brutto wzrosła do 6% w porównaniu z 4.5% w analogicznym okresie 2007 roku.
  • EBITDA wzrosła o 155.6% do 9.42 mln USD z USD 3.69 mln USD w analogicznym okresie 2007 roku. Marża EBITDA wyniosła 2.6% w porównaniu do 1.4% w analogicznym okresie 2007 roku.
  • Zysk netto po opodatkowaniu wzrósł niemal trzykrotnie do 5.53 mln USD z 1.86 mln USD w analogicznym okresie 2007 roku.
  • Zysk na akcję wzrósł niemal dwukrotniedo 0.0996 USD z 0.0388 USD w analogicznym okresie 2007 roku.

Wyniki finansowe w I kw. 2008

Dane w mln USD

Q1 2007

Q1 2008

Zmiana

Przychody ze sprzedaży

259.2

360.1

38.9%

Dochód brutto

11.7

21.7

84.4%

Zysk operacyjny

3.2

8.9

173.2%

EBITDA

3.7

9.4

155.6%

Zysk netto

1.9

5.5

196.9%

I kw. 2008 to okres mocnego wzrostu wyników finansowych w porównaniu z I kw. 2007. Było to związane głównie ze wzrostem dynamiki sprzedaży:

  • Przychody ze sprzedaży procesorów (“CPUs”) wzrosły o 34.7% w porównaniu do analogicznego okresu 2007 roku, zwiększając sprzedaż CPUdo 95.67 mln USD.
  • Przychody ze sprzedaży oprogramowania (Microsoft) wzrosły o 230% w porównaniu do analogicznego okresu 2007 roku, zwiększając sprzedaż oprogramowania do 54.84 mln USD.
  • Przychody ze sprzedaży laptopów wzrosły o 255.9% w porównaniu do analogicznego okresu 2007 roku, zwiększając sprzedaż laptopów do 45.24 mln.
  • Przychody ze sprzedaży produktów pod markami własnymi Canyon i Prestigio wzrosły o 18.1% do 21.11 mln USD z 17.89 mln USD w analogicznym okresie 2007 roku.
  • Przychody ze sprzedaży dysków twardych (“HDDs”) zmniejszyły się o 6.1% w porównaniu do analogicznego okresu 2007 roku mimo, że sprzedaliśmy więcej egzemplarzy dysków twardych -  w związku ze spadkiem cen jednostkowych dysków.

Marża zysku brutto (zysk brutto jako procent przychodów) wzrosła do 6% w okresie trzech miesięcy zakończonym 31 marca 2008, w porównaniu do 4.5% w analogicznym okresie 2007 roku. Ten wzrost byl w głównej mierze spowodowany ulepszonym zestawom produktów oferowanych, większej sprzedaży i marżom na oprogramowaniu i laptopach.

"Dynamiczny wzrost naszych wyników finansowych w I kw. 2008 roku odzwierciedla realizację strategii rozwoju operacji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej oraz w krajach byłego Związku Radzieckiego gdzie jesteśmy jednym z głównych graczy. Wierzymy, że to bardzo obiecujące rynki, z dobrymi perspektywami, gdzie możemy się spodziewać wzrostów popytu na nasze produkty. W najbliższej przyszłości spodziewamy się rówież poprawy regulacji dotyczacych importu i eksportu, między innymi na rynkach rosyjskim i ukraińskim, co będzie miało pozytywny wpływ na popyt na nasze produkty ", powiedział Siarhei Kostevitch, ASBIS CE
Więcej informacji: www.asbis.com

ASBIS Enterprises Plc („ASBIS”) ma siedzibę na Cyprze i specjalizuje się w dystrybucji komponentów informatycznych, bloków i urządzeń peryferyjnych oraz szerokiej gamy produktów informatycznych i urządzeń cyfrowych. Spółka została założona w roku 1995, jej działalność obejmuje Europę Środkowo-Wschodnią, kraje nadbałtyckie, kraje byłego Związku Radzieckiego, Bliski Wschód i Afrykę Północną.

Oprócz dystrybucji produktów informatycznych wytwarzanych przez różnych producentów, Grupa produkuje również i sprzedaje produkty pod własnymi markami, jak Prestigio (monitory LCD, laptopy, pamięć zewnętrzna, oprawione w skóre akcesoria USB, urządzenia GPS itp.) i Canyon (odtwarzacze MP3, produkty sieciowe i inne urządzenia peryferyjne).

ASBIS posiada podmioty zależne w 25 krajach, zatrudnia ponad 1 000 osób, zaopatruje ok. 20 tysięcy klientów.

Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od października 2007 roku, pod symbolem ASB (ASBIS).

Disclaimer: The information contained in each press release posted on this site was factually accurate on the date it was issued. While these press releases and other materials remain on the Company's website, the Company assumes no duty to update the information to reflect subsequent developments. Consequently, readers of the press releases and other materials should not rely upon the information as current or accurate after their issuance dates.