ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług IT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, według wstępnych danych szacunkowych wypracował w październiku 2022 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 200 mln USD, wobec 246 mln USD w październiku 2021 r., co oznacza spadek o około 19%.
„Przychody wypracowane w październiku są bardzo zadowalające i zgodne z naszymi oczekiwaniami. Jesteśmy obecnie w najbardziej intensywnym w naszej branży kwartale, pracujemy na pełnych obrotach, dlatego pomimo bardzo burzliwych czasów na niektórych naszych rynkach, jesteśmy spokojni o wynik całego roku. ASBIS przeszedł w tym roku gwałtowną, ale bardzo udaną transformację geograficzną – naszymi największymi rynkami są teraz: Kazachstan oraz kraje Bliskiego Wschodu. Planujemy dalszą ekspansję, zarówno produktową, jak i geograficzną, a kolejne salony Apple czekają na otwarcie jeszcze w tym roku” powiedział Costas Tziamalis, Wiceprezes Grupy ASBIS.
„W październiku najlepiej sprzedającą się kategorią produktów były smartfony, a liderem naszych przychodów był nowy iPhone 14.” –powiedział Costas Tziamalis.
Więcej informacji mediom udziela:
Iwona Mojsiuszko
8Sense Public Relations
Tel. +48 502 344 992
E-mail: iwona.mojsiuszko@8sensepr.pl
O ASBIS Enterprises Plc
ASBIS Group jest wiodącym dystrybutorem z wartością dodaną, deweloperem i dostawcą produktów, rozwiązań i usług IT oraz IoT na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) z lokalnymi operacjami w Europie Środkowo-Wschodniej, republikach bałtyckich, krajach byłego Związku Radzieckiego, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.
Działalność ASBIS opiera się na trzech filarach:
1. Dystrybucji sprzętu i oprogramowania komputerowego stosowanego przez klientów w biurach i ośrodkach przetwarzania danych, jak również elektroniki użytkowej poprzez:
a. Sieci detaliczne i sklepy internetowe
b. Resellerów współpracujących z małymi i średnimi przedsiębiorstwami
c. Bezpośrednio do dużych przedsiębiorstw.
2. Pełnym zakresie działalności w obszarze produktów najwyższej światowej klasy – od naukowej działalności badawczo-rozwojowej poprzez projektowanie i inżynierię, tworzenie oprogramowania i firmware, aż po produkcję i marketing produktów i rozwiązań IT i obsługujących internet rzeczy (IoT) pod markami własnymi
a. Aeno (inteligentne urządzenia domowe z sektora małego AGD).
b. Canyon (inteligentne zegarki, power banki, akcesoria do komputerów i urządzeń mobilnych)
c. Lorgar (akcesoria do gier oraz przesyłania strumieniowego)
d. Prestigio (inteligentne urządzenia i akcesoria, innowacyjne rozwiązania dla biznesu i edukacji itp.)
e. Perenio (platforma IoT, routery IoT, aplikacje i urządzenia peryferyjne dla inteligentnego biura/domu, inteligentnego zdrowia).
3. Kompleksowych projektach sprzedaży rozwiązań do dużych przedsiębiorstw za pośrednictwem rozbudowanych sieci Integratorów Systemów i Resellerów Wartości Dodanej.
ASBIS powstał w 1990 roku, od 1995 roku Spółka prowadzi działalność z Cypru. Firma posiada dwa główne centra dystrybucyjne zlokalizowane w Czechach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, filie w 27 krajach, ponad 2 200 pracowników i około 20 000 aktywnych klientów w 56 krajach na całym świecie. W 2021 roku Grupa zrealizowała rekordową sprzedaż na poziomie blisko 3,1 mld USD.
Akcje Spółki są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od października 2007 r. pod symbolem „ASB” (ASBIS).
Nowości i więcej informacji można znaleźć na stronie:www.asbis.com
Disclaimer: The information contained in each press release posted on this site was factually accurate on the date it was issued. While these press releases and other materials remain on the Company's website, the Company assumes no duty to update the information to reflect subsequent developments. Consequently, readers of the press releases and other materials should not rely upon the information as current or accurate after their issuance dates.