ASBIS Group: Profil działalności
 

Grupa ASBIS jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej w Europie Środkowo-Wschodniej, republikach nadbałtyckich, w krajach byłego Związku Radzieckiego, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Łączymy duży zasięg terytorialny z szeroką gamą produktów dystrybuowanych w modelu one-stop-shop. 

 

 

ASBIS CFO Marios Christou at IPO in Warsaw

Grupa dystrybuuje produkty gotowe pod A-brandami, takie jak tablety, smartfony, laptopy, komputery stacjonarne, serwery, urządzenia sieciowe dla odbiorców detalicznych, korporacyjnych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz hurtowo, jak również komponenty IT - takie jak kompletne rozwiązania, segmenty do tworzenia rozwiązań oraz peryferia – dla segmentu Enterprise, assemblerów, integratorów oraz marek lokalnych. Większość naszych produktów nabywamy od wiodących marek globalnych, w tym od AppleSamsungMicrosoftToshibaDellAcerHewlett PackardLenovo, oraz Gigabyte oraz największych producentów komponentów IT takich jak Intel, AMDSeagate oraz Western Digital. Grupa ASBIS działa na rynkach w następujących krajach regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki: Federacja Rosyjska, Słowacja, Ukraina, Polska, Czechy, Białoruś, Rumunia, Chorwacja, Słowenia, Bułgaria, Serbia, Węgry, Bośnia i Hercegowina, Cypr, Niemcy, Irlandia, Holandia, Turcja, Kazachstan, Estonia, Łotwa, Litwa oraz krajach Bliskiego Wschodu (np. Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska i inne kraje Zatoki).

Przez nasze trzy główne centra dystrybucyjne, zlokalizowane w Czechach, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz w Chinach, centrala zlokalizowana na Cyprze wspiera sieć 26 krajowych magazynów w całym regionie EMEA. Sieć ta zaopatruje w produkty nasze operacje w konkretnych krajach oraz bezpośrednio ich klientów w ponad 75 krajach.

Rozpoczęliśmy działalność w 1990 r. na Białorusi. W 1995 roku na Cyprze została utworzona spółka holdingowa, a my przenieślismy swoją siedzibę do Limassol.  

Centrala ASBISu na CyprzeW naszej głównej siedzibie mieści się scentralizowany dział zaopatrzenia oraz globalny dział kontroli, który monitoruje i kontroluje naszą działalność na całym świecie, m.in. w zakresie zaopatrzenia, magazynowania i transportu towarów. Zgodnie z przyjętą strategią, nastawioną na automatyzację i innowacyjność, w celu zwiększenia efektywności kosztowej w 2002 r. rozpoczęlismy pracę nad systemem IT4Profit - internetową platformą sprzedaży do zawierania transakcji elektronicznych z klientami (w modelu B2B). Aby skutecznie koordynować działalność prowadzoną na rynkach na całym świecie oraz zwiększyć automatyzację i przejrzystość raportowania, zarówno wewnętrznie, jak i w kontaktach z dostawcami w ramach tej platformy wdrożylismy również internetowy system kompleksowego zarządzania łańcuchem dostaw. W 2012 r. transakcje zawierane poprzez internetową platformę IT4Profit były źródłem ok. 55% naszych przychodów.

Łączymy międzynarodowe doświadczenie kadry zarządzającej z dogłębną znajomością rynku w każdym z krajów, w których prowadzimy działalność operacyjną. Dzięki obecności na rynkach lokalnych zdobyliśmy gruntowną wiedzę dotyczącą dynamicznie rozwijających się rynków informatycznych w takich regionach jak Europa Wschodnia i charakterystycznych dla nich różnic kulturowych, językowych i prawnych we wszystkich regionach, w których jesteśmy obecni. Wierzymy, że właśnie ten czynnik przyczynił się do osiągnięcia przez nas sukcesu, jakim było szybkie i efektywne kosztowo wejście na rynki wschodzące i umocnienie pozycji konkurencyjnej we wszystkich obszarach geograficznych gdzie jesteśmy obecni.

Nasze ponad dwudziestoletnie doświadczenie pełne sukcesów w dystrybucji elektroniki konsumenckiej, produktów oraz rozwiązań IT, zachęca nas do wchodzenia na nowe rynki, rozszerzania naszego portfolio produktowego zgodnie z aktualnymi trendami oraz ciągłego ulepszania naszego biznesu w celu dostarczania najwyższej wartości dla wszystkich interesariuszy ASBIS.