ASBIS Group: Profil działalności |
Grupa ASBIS jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej w Europie Środkowo-Wschodniej, republikach nadbałtyckich, w krajach byłego Związku Radzieckiego, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Łączymy duży zasięg terytorialny z szeroką gamą produktów dystrybuowanych w modelu one-stop-shop.
Grupa dystrybuuje produkty gotowe pod A-brandami, takie jak tablety, smartfony, laptopy, komputery stacjonarne, serwery, urządzenia sieciowe dla odbiorców detalicznych, korporacyjnych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz hurtowo, jak również komponenty IT - takie jak kompletne rozwiązania, segmenty do tworzenia rozwiązań oraz peryferia – dla segmentu Enterprise, assemblerów, integratorów oraz marek lokalnych. Większość naszych produktów nabywamy od wiodących marek globalnych, w tym od Apple, Samsung, Microsoft, Toshiba, Dell, Acer, Hewlett Packard, Lenovo, oraz Gigabyte oraz największych producentów komponentów IT takich jak Intel, AMD, Seagate oraz Western Digital. Grupa ASBIS działa na rynkach w następujących krajach regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki: Federacja Rosyjska, Słowacja, Ukraina, Polska, Czechy, Białoruś, Rumunia, Chorwacja, Słowenia, Bułgaria, Serbia, Węgry, Bośnia i Hercegowina, Cypr, Niemcy, Irlandia, Holandia, Turcja, Kazachstan, Estonia, Łotwa, Litwa oraz krajach Bliskiego Wschodu (np. Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska i inne kraje Zatoki).
Przez nasze trzy główne centra dystrybucyjne, zlokalizowane w Czechach, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz w Chinach, centrala zlokalizowana na Cyprze wspiera sieć 26 krajowych magazynów w całym regionie EMEA. Sieć ta zaopatruje w produkty nasze operacje w konkretnych krajach oraz bezpośrednio ich klientów w ponad 75 krajach.
Rozpoczęliśmy działalność w 1990 r. na Białorusi. W 1995 roku na Cyprze została utworzona spółka holdingowa, a my przenieślismy swoją siedzibę do Limassol.
W naszej głównej siedzibie mieści się scentralizowany dział zaopatrzenia oraz globalny dział kontroli, który monitoruje i kontroluje naszą działalność na całym świecie, m.in. w zakresie zaopatrzenia, magazynowania i transportu towarów. Zgodnie z przyjętą strategią, nastawioną na automatyzację i innowacyjność, w celu zwiększenia efektywności kosztowej w 2002 r. rozpoczęlismy pracę nad systemem IT4Profit - internetową platformą sprzedaży do zawierania transakcji elektronicznych z klientami (w modelu B2B). Aby skutecznie koordynować działalność prowadzoną na rynkach na całym świecie oraz zwiększyć automatyzację i przejrzystość raportowania, zarówno wewnętrznie, jak i w kontaktach z dostawcami w ramach tej platformy wdrożylismy również internetowy system kompleksowego zarządzania łańcuchem dostaw. W 2012 r. transakcje zawierane poprzez internetową platformę IT4Profit były źródłem ok. 55% naszych przychodów.
Łączymy międzynarodowe doświadczenie kadry zarządzającej z dogłębną znajomością rynku w każdym z krajów, w których prowadzimy działalność operacyjną. Dzięki obecności na rynkach lokalnych zdobyliśmy gruntowną wiedzę dotyczącą dynamicznie rozwijających się rynków informatycznych w takich regionach jak Europa Wschodnia i charakterystycznych dla nich różnic kulturowych, językowych i prawnych we wszystkich regionach, w których jesteśmy obecni. Wierzymy, że właśnie ten czynnik przyczynił się do osiągnięcia przez nas sukcesu, jakim było szybkie i efektywne kosztowo wejście na rynki wschodzące i umocnienie pozycji konkurencyjnej we wszystkich obszarach geograficznych gdzie jesteśmy obecni.
Nasze ponad dwudziestoletnie doświadczenie pełne sukcesów w dystrybucji elektroniki konsumenckiej, produktów oraz rozwiązań IT, zachęca nas do wchodzenia na nowe rynki, rozszerzania naszego portfolio produktowego zgodnie z aktualnymi trendami oraz ciągłego ulepszania naszego biznesu w celu dostarczania najwyższej wartości dla wszystkich interesariuszy ASBIS.