ASBIS REALIZUJE OBIETNICE I WZMACNIA ZYSKOWNOŚĆ, ROZBUDOWUJE PORTFOLIO PRODUKTÓW ORAZ KOMPETENCJE W SEKTORZE USŁUG KORPORACYJNYCH
ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz producent marek Prestigio, Canyon, Perenio i Atlantech, wypracował w I półroczu 2019 r. dobre, zgodne z oczekiwaniami wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży w omawianym okresie wyniosły 788,2 mln USD, zysk brutto 42,2 mln USD, natomiast zysk netto 2,6 mln USD. Grupa podtrzymała pozytywny trend wzrostu marży brutto, widoczny w poprzednich okresach. W I półroczu 2019 roku wyniosła ona 5,35% (4,47% rok wcześniej).
Zgodnie z deklaracjami, w I półroczu 2019 r. ASBIS koncentrował się na działaniach generujących wyższą marżę, czyli dystrybucji z wartością dodaną (VAD) i rozwoju marek własnych zarówno w korporacyjnych jak i konsumenckich segmentach rynku IT. ASBIS wprowadził na rynek pierwszą na świecie intuicyjną klawiaturę Prestigio Click & Touch, która łączy właściwości klasycznej klawiatury, touchpad'a i myszy komputerowej. Kontynuując swoją strategię, w lipcu 2019 r., Grupa przejęła za 574 tysięcy USD wiodącą na rynku białoruskim spółkę AVECTIS, która znacznie wzmocni jej kompetencje w sektorze korporacyjnych usług IT.
27 marca 2019 r. Grupa opublikowała prognozę finansową na 2019 rok. Zakłada ona wypracowanie przychodów na poziomie pomiędzy 1,7 miliarda USD a 1,9 miliarda USD oraz zysku netto po opodatkowaniu pomiędzy 8,5 milionów USD a 10 milionów USD. Po opublikowaniu wyników finansowych za I półrocze tego roku ASBIS podtrzymuje opublikowaną prognozę finansową.
Grupa wypłaciła akcjonariuszom całościową dywidendę z zysków za 2018 r. w wysokości 0,10 USD na akcję (w sumie 5.550.000 USD).
„Rynek IT zmienia się bardzo dynamicznie. Obserwując te zmiany, zamierzamy płynnie zmienić nasz model funkcjonowania. Naszą ambicją jest wypracowanie pozycji wiodącego dystrybutora IT z wartością dodaną, producenta sprzętu IT oraz dostawcy usług z zakresu IT, internetu rzeczy (IoT), sztucznej inteligencji (AI). Dlatego obecnie koncentrujemy się na rozwoju naszego portfolio w tym zakresie oraz wzmocnieniu kompetencji ASBIS w sektorze usług korporacyjnych. Nasze ostatnie działania, czyli wprowadzenie na rynek klawiatury Prestigio Click&Touch oraz przejęcie spółki AVECTIS to pierwsze kroki na tej drodze” – powiedział Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.
„Ubiegły rok był rekordowy w historii ASBIS, na co wpływ miała nie tylko nasza wytężona praca, ale również kilka czynników zewnętrznych, w tym większy popyt na niektóre grupy produktowe z naszej oferty. W obecnym roku, zgodnie z naszymi oczekiwaniami i opublikowaną prognozą, budujemy fundamenty na przyszłość. Wyniki finansowe za I półrocze 2019 r. w pełni nas zadowalają, ponieważ osiągnęliśmy nasz cel - nasz zysk netto jest zbliżony do zeszłorocznego, pomimo bardzo wysokiej bazy w ubiegłym roku. Wypracowane wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami oraz prognozą, którą na tym etapie podtrzymujemy. Zapowiedzieliśmy koncentrację w tym roku na zyskowności i realizujemy nasz cel" – powiedział Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.
SPRZEDAŻ WEDŁUG REGIONÓW
Regiony krajów byłego ZSRR oraz Europy Środkowo-Wschodniej tradycyjnie mają największy udział w przychodach Grupy. W I półroczu 2019 roku udział krajów byłego ZSRR w przychodach Grupy ogółem wzrósł do ponad 50,74% z 49,37% w I półroczu 2018 r.
SPRZEDAŻ WEDŁUG KRAJÓW
Analizując wyniki sprzedaży, należy wziąć pod uwagę, że spadek sprzedaży to efekt nasycenia poszczególnych rynków smartfonami i wynikającego z tego spowolnienia sprzedaży tej kategorii, która generuje najwyższą sprzedaż Grupy. Spowolnienie to zostało przez Grupę przewidziane.
Warto zwrócić uwagę, że Polska znalazła się po raz kolejny wśród 10 najlepszych pod względem sprzedaży krajów w strukturze Grupy.
SPRZEDAŻ WEDŁUG LINII PRODUKTOWYCH
ASBIS pozostaje dystrybutorem pierwszego wyboru dla wielu światowych dostawców. W I półroczu 2019 roku Grupa kontynuowała realizację strategii zmierzającej do wypracowania wyższych zyskowności, rozwoju portfolio produktów i marek własnych. Rezultatem jest spadek przychodów w niektórych kluczowych liniach produktowych. Największą sprzedaż generowały w omawianym okresie głównie smartfony, procesory, akcesoria i multimedia oraz laptopy.
Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z:
Iwona Mojsiuszko
8Sense Public Relations
Tel. +48 502 344 992
E-mail:iwona.mojsiuszko@8sensepr.pl
Najważniejsze informacje o ASBIS
ASBISc Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej (IT) na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA): Europie Środkowo-Wschodniej, republikach nadbałtyckich, krajach byłego Związku Radzieckiego, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, łączącym szeroki zasięg geograficzny działalności z szerokim portfolio produktów dystrybuowanych w modelu "one-stop-shop".
ASBIS Enterprises Plc ma siedzibę na Cyprze i specjalizuje się w dystrybucji sprzętu i oprogramowania komputerowego, rozwiązań mobilnych, komponentów IT i peryferiów, a także szerokiej gamy produktów informatycznych i urządzeń cyfrowych. Spółka założona została w roku 1990, prowadzi obecnie sprzedaż w 60 krajach świata.
Grupa dystrybuuje produkty wielu producentów oraz jest producentem marek: Prestigio (smartfony, tablety, pamięci zewnętrzne, oprawione w skórę akcesoria USB, urządzenia GPS i Car-DVR, Multiboardy itp.), Canyon (odtwarzacze MP3, produkty sieciowe i inne urządzenia peryferyjne) i Perenio („IoT”) oraz Atlantech (serwery, pamięci masowe, rozwiązania dla centrów danych).
ASBIS posiada podmioty zależne w 26 krajach, zatrudnia blisko 1 500 osób i zaopatruje około 30 tysięcy klientów. W 2018 roku sprzedaż Grupy wyniosła blisko 2,1 mld USD.
Od października 2007 roku Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie pod symbolem ASB (ASBIS).
Więcej informacji na stronie internetowej Grupy pod adresem: www.asbis.com oraz investor.asbis.com
Disclaimer: The information contained in each press release posted on this site was factually accurate on the date it was issued. While these press releases and other materials remain on the Company's website, the Company assumes no duty to update the information to reflect subsequent developments. Consequently, readers of the press releases and other materials should not rely upon the information as current or accurate after their issuance dates.